Tajemnice e-Biblioteki Słowiańskiej czyli L-FM - strategia marketingowa
Strategia marketingowa L- FM – powiązana z PCE, ZSP
Publikacja dla WSB w Gdańsku
Copywriting. Content management. Storytelling – studia podyplomowe.
Storytelling LFM
Do najpiękniejszych księgozbiorów należy zaliczyć bibliotekę utworzoną dla cara Symeona, który uchodził za największego „miłośnika wszelkich ksiąg”. Znany w Presławiu uaktywnił się w Bułgarii krzewiąc czytelnictwo wśród miejscowej ludności. Jego zamysł zyskał więc grono zwolenników i przyciągnął do niego wspaniałych, utalentowanych pisarzy. Instytucje dla bibliotekarzy powstawały więc zarówno w cerkwiach, kościołach , jak i w szkołach.
W związku z tym w Lęborku powstał równie ciekawy księgozbiór, który został ukryty przez członków tajnego kościelnego Stowarzyszenia w podziemiach lokalnego kościoła. Wstęp do niego mieli tylko wybrańcy, którzy udawali się do ciemnych piwnic w celu zbadania proroczych ksiąg. Księgi te zostały napisane w języku łacińskim, greckim, słowiańskim, a ich treść stanowiła furtkę do przyszłości. Za przykładem cara Dusana, który już w 1350 roku w Dubrowniku przechowywał nietypowe zbiory miejscowi lęborscy feudałowie , rzemieślnicy i duchowni postanowili otworzyć drzwi do tajnej biblioteki.
Przy blasku świec przekręcono więc zamek w ciężkich metalowych drzwiach i przedzierając się przez pajęczyny wszyscy zasiedli przy starym stole. Z jednego z regałów wyjęto grubą skórzaną księgę, którą uroczyście otworzył Prezes Stowarzyszenia. Na 2578 stronie można było odczytać instrukcję dla Copywritera, który miał się urodzić w Tczewie w roku Pańskim 1973 i następnie przybyć do Lęborka, aby założyć portal informacyjny dla młodzieży - Lęborskie Fakty Młodych.
Kronikarz napisał wstęp do Copywritera, aby w roku 2016 odpowiedział sobie na podstawowe pytania:
Kim jesteśmy?
Serwis informacyjny Lęborskie Fakty Młodych jest zbiorem współczesnych artykułów wchodzących w skład wirtualnej wersji biblioteki elektronicznej, która skupia grono zapaleńców, nauczycieli, pisarzy, poetów, redaktorów, członków Stowarzyszeń, polityków, pragnących docierać ze swoimi treściami do młodzieży i innych użytkowników sieci. Nasz wachlarz informacji ma określać poglądy związane z życiem miasta, kulturą ,sportem i środowiskiem lokalnej społeczności lęborskiej. W opisywaniu otaczającego nas świata kierujemy się trendami edukacyjnymi, religijnymi, gdyż tak zostaliśmy wychowani i wykształceni w Lęborku. Na czele serwisu informacyjnego została postawiona kobieta ( Sylwia Skroś ), gdyż od wieków już jest wiadomo, że to płeć piękna ma wyjątkowe wyczucie estetyczne, plastyczne i duszę tak delikatną , jak najcenniejsze pióro pisarza. Dodatkowo data jej urodzin wyznaczona w księdze przez Kronikarza zgadzała się z przyjściem na świat takiego dziecka.
Określ Personę:
Personą LFM jest - profil naszego odbiorcy, który według wszelkich wskazań powinien skupiać grupę młodych osób. Młodość to jednak pojecie względne, dlatego zdajemy sobie sprawę, że naszymi Czytelnikami będą niekiedy także osoby Dorosłe, poszukujące odpowiedzi na tematy dotyczące dzieci i ich dojrzewania, edukacyjne, a także te, które czują , że maja zawsze – tylko 18 lat.
Persona LFM – to nasza młodzież
- ( kobiety i mężczyźni, w wieku głównie od 10-20 lat),
- (Mieszkańcy powiatu lęborskiego, Uczniowie, Studenci)
- Nasz odbiorca odwiedza stronę zazwyczaj przy użyciu komórki, już od godziny 00:00, następnie przesiaduje na niej do 2:00, włącza ponownie urządzenia elektroniczne , aby sprawdzić treści zaraz po przebudzeniu się czyli o 5:00.
- Rozwijamy u Persony wiedzę na temat młodzieżowego środowiska lokalnego.
- Persona ceni sobie w LFM unikalność treści, które zazwyczaj nie są spotykane w innych serwisach tworzony na terenie naszego miasta.
- Persona obawia się, że przestaniemy istnieć w sieci, że nie znajdziemy czasu na publikacje artykułów.
Co robimy?
W LFM – zbieramy artykuły młodzieżowe od osób, które zawodowo pracują z młodymi ludźmi, od pasjonatów różnych dziedzin wiedzy, aktywistów, społeczników, aby następnie je opublikować w sieci. Zarządzając codziennie stroną również sami wykonujemy zdjęcia, przemieszczając się zawsze do różnych miejsc w Lęborku i po jego okolicach, dopisujemy do fotografii teksty, a także korespondujemy z rzecznikami prasowymi licznych lęborskich instytucji i oczywiście z osobami prywatnymi. Nasz dzień rozpoczyna się od stworzenia oryginalnego pomysłu na materiał prasowy, który następnie przygotowujemy zarówno w pracy zawodowej, jak poza nią. Tworząc społecznie LFM – docieramy z pozytywnymi treściami do osób korzystających z Internetu.
Stworzenie ekosystemu:
Podstawowym serwisem informacyjnym naszego projektu jest Tygodnik : Lęborskie Fakty Młodych, w którego skład wchodzą :
- Blogi tematyczne wspierające zamierzenie, budujące całą markę w Internecie:
- blog modowy ( blog artystyczny dotyczący trendów modowych przeznaczony dla młodzieży i dorosłych, jako przykład przedsięwzięcia innowacyjnego - http://moda.lebork.pl)
- blog ekspercki FM (http://copywritingdziennikarski.blogspot.com/)
- blog poetycki FM (http://nostalgicznosc.blogspot.com/)
- blog dotyczący wizji świata młodzieżowego – Kreator czasu FM (http://leborskikreator.blogspot.com/)
Współpraca ze stronami internetowymi:
- współpraca z serwisem Lęborskiego Stowarzyszenia św. Jakuba ap. w Lęborku
(http://stowarzyszenie.trim.pl/)
- pozyskiwane artykuły z PCE, ZSP ( http://www.pce.lebork.pl)
Konta na facebooku:
Fb Stowarzyszenia św. Jakuba Ap. w Lęborku –
https://www.facebook.com/stowarzyszenieswietegojakuba?ref=hl
Fb PCE, ZSP -
https://www.facebook.com/pcezsp?ref=hl
Webmastering
- Agencja Reklamowa MiroArt - https://www.miroart.pl/
Celem strategii marketingowej FM jest wypromowanie treści młodzieżowych dla całej społeczności lokalnej z powiatu lęborskiego, a także współpraca ze szkołami, instytucjami, Stowarzyszeniami, firmami, aby dzięki takim działaniom została wypromowana odpowiednia marka - Faktów. Marka – tego słowa to bowiem znacząca pozycja na rynku internetowym , która ma się kojarzyć z pracą społeczną, profesjonalizmem, systematycznością umieszczania informacji, innowacyjnymi artykułami, gazetami, pozytywnymi treściami o przesłaniu budowania wizji wirtualnego świata pełnego kreacji dziennikarskiej. Sposobem realizacji tego celu jest stworzenie w sieci portalu informacyjnego FM – który będzie odwiedzany przez całe rzesze Czytelników. Częstotliwość dodawania treści zamykać się będzie w codziennych newsach z zakresu – kultury, wydarzeń szkolnych, mody, poezji, informacji lokalnych. Koncepcją FM jest więc zbudowanie oryginalnego serwisu, którego nie ma jeszcze w sieci.
Częstotliwość załączania newsów na stronie:
- przynajmniej 1 artykuł dziennie.
Wskazanie narzędzi:
Kopalnią insightów są oczywiście narzędzia do monitoringu, np.:
• Brand24
• SentiOne
• Sotrender
Kalendarz wydarzeń:
- Styczeń ( Miejskie Jasełka w kinie LCK Fregata – konferansjerka, tworzenie relacji pasowej, wykonywanie zdjęć, podsumowanie konkursu plastycznego na Lęborską Maskę Jasełkową) XI Miejski Przegląd Jasełek – wspólnie ze Stow. Rodzin Katolickich, Młodzieżowym Domem Kultury, Miejską Biblioteką Publ., placówkami oświaty, LCK „Fregata”.
· spotkanie opłatkowe dla członków LSJ ORAZ bractwa Jakubowego.
-Luty (Tworzenie materiałów dotyczących odpoczynku feryjnego, Konkurs Fryzjerski w PCE, ZSP – wykonywania zdjęć, umieszczanie relacji prasowej)
- Marzec ( Urodziny blogu modowego – świętowanie początków innowacyjności redakcyjnej)
-Kwiecień ( Przygotowywanie materiałów do papierowej Gazetki Jakubowej, współpraca dotycząca obchodów Lęborskich Dni Jakubowych)
- Maj (Przewodniczenie na Maturach w PCE, ZSP)
- Czerwiec ( Zakończenie Roku Szkolnego)
- Lipiec ( Tworzenie relacji prasowych z Lęborskich Dni Jakubowych) włączenie się w organizację wydarzeń podczas Lęborskich Dni Jakubowych:
- 16.07.2016 - nabożeństwo ekumeniczne + czuwanie w duchu Wspólnoty z Taize
- 20.07.2016 - msza św. z kaszubską liturgią słowa,
- 23.07.2016- koncert Muzyka Regionów, przemarsz zespołów w korowodzie i udział we
Mszy św.
- 25.07.2016 - koncert muzyki chrześcijańskiej Communio
- (1.07.2016) wydanie Gazetki Jakubowej
- wsparcie udziału twórców ludowych
- „Chrześcijańska środa” - Zjazd Parafii św. Jakoba Diecezji Pelplińskie
- Sierpień (prowadzenie strony internetowej LSJ
- Wrzesień (Rozpoczęcie Roku Szkolnego)
- Październik (Współorganizowanie Lęborskiego Tygodnia Kultury Chrześcijańskiej (z Akcją Katolicką, Parafiami, Urzędem Miasta, Starostwem, Urzędem Gminy NWL)-
· "Menadżerowie Pana" -IV -FORUM MŁODYCH – spotkanie z młodzieżą gimnazjów – w ramach Lęborskiego Tygodnia Kultury Chrześcijańskiej - organizacja i pomysłodawca scenariusza, konferansjerka, wykłady, relacja prasowa.
- Listopad (Rozpisanie powiatowego konkursu plastycznego na Lęborską Maskę Jasełkową)
- Grudzień ( Przygotowywanie artykułów świątecznych)
Treści w poszczególnych kanałach:
- Blogi:
- blog modowy ( treści dotyczące: modelingu, stylizacji, life-stylowe, wnętrzarskie, kulinarne)
- blog ekspercki ( treści dotyczące: dziennikarstwa, marketingu, komunikacji społecznej , storytellingu, wzory postów na fb, L-FM – z życia redakcji, propozycje na Instagram)
- blog poetycki FM (poezja dostosowana do treści FM)
- blog dotyczący wizji świata młodzieżowego – Kreator czasu FM ( dotyczy wizji miasta młodzieżowego w 3054 roku)
Współpraca:
- współpraca z serwisem Lęborskiego Stowarzyszenia św. Jakuba ap. w Lęborku
( dotyczy zagadnień religijnych)
- pozyskiwane artykuły z PCE, ZSP ( artykuły typowo młodzieżowe , z życia szkoły)
Konta na facebooku:
Fb Stowarzyszenia św. Jakuba Ap. w Lęborku – treści o charakterze chrześcijańskim, konkursy, przedsięwzięcia, imprezy masowe, refleksje, aforyzmy, relacje prasowe, modlitwy, recenzje książek)
Fb PCE, ZSP - ( informacje z życia szkoły)
O czym możemy rozmawiać?
Tematem do rozmowy może być dostosowanie się Redakcyjne do treści młodzieżowych, pomimo różnicy wieku. Poruszanie na Forum zagadnień: edukacyjnych, religijnych, dotyczących wieku dojrzewania, muzycznych, poetyckich, modowych, wystawowych, woluminowych, czytelniczych, koncertowych, politycznych, artystycznych, plastycznych, literackich, wizji przyszłościowych dla Miasta, eksperckich z zakresu marketingu, Internetu, dziennikarstwa, komunikacji społecznej, wnętrzarskich, kulinarnych, relaksacyjnych, sportowych).
Główne tematy:
1) Jak ubierają się do szkoły ludzie młodzi?
2) Gdzie w Lęborku młodzież spędza czas wolny?
3) Przygotowanie młodzieży do matury.
4) Promocja akcji Bookcrossingowej w Lęborku.
5) Rola Stowarzyszeń w życiu ludzi młodych.
6) Obserwacja przyrody przez Uczniów lęborskich szkół średnich.
7) Przepisy kulinarne dla młodzieży.
8) Jakiej muzyki słucha młodzież?
9) Jakie wystawy odwiedza lęborska młodzież?
10) Lista najlepszych książek dla młodzieży.
Platformy do ich realizacji:
- Facebook ( PCE, ZSP, Stowarzyszenia, Starostwa Powiatowego w Lęborku), Pinterest, Serwis informacyjnych młodych - FM, blogi, gazety lokalne, kanały telewizyjne You Tube, strona internetowa szkoły PCE, ZSP, broszury, katalogi, książki, storna internetowa Starostwa Powiatowego w Lęborku, banery.
Formaty treści:
- Video
Do banerów statycznych (JPG, GIF, czasem PNG)
- animowanych (Flash – SWF)
- Wysuwany layer (Wysuwany boczny layer/slider pojawia się na oddzielnej warstwie, gdy czytelnik przewija stronę)
- Reklama na zdjęciach (emitowana na zdjęciach, grafikach, ilustracjach)
- Link reklamowy w module rekomendacji treści Related content – „Czytaj także”
- Link reklamowy emitowany pod konkretnym artykułem, w module „Czytaj także”, wspomagający inne Fm-owskie artykuły.
Treść wspomagająca SEO:
Portal Lęborskie Fakty Młodych – artykuły młodzieżowe, wydarzenia z Lęborka, imprezy masowe, moda, poezja, literatura, religia, sport.
Publikacja zaliczeniowa studiów podyplomowych:
Copywriting. Content management. Storytelling – studia podyplomowe – WSB w Gdańsku
Projekt zaliczeniowy powiązany ze stroną szkoły, kontem na fb:
PCE, ZSP
- powiązania treściowe – serwis młodzieżowy L- FM
Wybrane artykuły do projektu:
- Z PCE, ZSP:
4 filmy na You Tube
Artykuł na LFM – wzbogacony amatorsko nagranymi filmami załączonymi na YOU TUBE.
Filmy – stanowią załącznik do opublikowanego artykułu z zakresu Targów Edukacyjnych, które odbyły się w PCE, ZSP – w Lęborku.
***
Zapraszamy do zapoznania się z filmami przygotowanymi w PCE, ZSP w trakcie Targów Edukacyjnych – 2016.
Dyrektor – p. Artur Obolewski omawia oferty edukacyjne
Wypowiedzi klas logistycznych
Wypowiedzi klas technikum budowlanego
Wypowiedzi klas OZE ( energia odnawialna)
Targi edukacyjne dla gimnazjalistów
Spotkanie z praktykami w sali gimnastycznej PCE, ZSP
Uczniów klas gimnazjalnych przywitał w PCE, ZSP – Dyrektor szkoły – Pan Artur Obolewski. Następnie omówił proponowane na 2016/2017 rok - profile klas technikalnych i zawodowych. Swoją wypowiedź wzbogacił także prezentacjami multimedialnymi i wystawami przygotowanymi na stoiskach tematycznych.
Stanowiska klasowe
Zainteresowaniem gimnazjalistów cieszyły się następujące zawody:
I. Technikum (4 lata):
- Technik logistyk – profil wojskowy (PATRONAT Jednostki Wojskowej w Lęborku)
- Technik budownictwa - profil ogólnobudowlany - kierunek priorytetowy w województwie pomorskim
- Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej - (PATRONAT – PGE Energia Odnawialna) - kierunek priorytetowy w województwie pomorskim
II. Zasadnicza Szkoła Zawodowa (3 lata):
- Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie
- Stolarz
- Sprzedawca
- Kucharz
- Fryzjer
- Wielozawodowa (monter sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych, murarz-tynkarz, krawiec, piekarz, cukiernik, dekarz, zdun, kamieniarz, cieśla, optyk-mechanik, złotnik-jubiler, zegarmistrz, kominiarz, betoniarz-zbrojarz, monter izolacji budowlanych, tapicer, kaletnik, obuwnik, fotofraf, szklarz ...)
Atrakcje podczas targów
- Kucharze przygotowali dla gimnazjalistów słodki poczęstunek w formie ciasteczek, babeczek, gofrów.
- Logistycy przygotowali we współpracy z wojskiem – smaczną grochówkę, popisy karate, atrakcje na strzelnicy.
- Uczniowie z klas OZE – przygotowali do prezentacji solary , a także elektroniczne pokazy sprzętu wykorzystywanego przy produkcji specjalistycznego oprogramowania z tego zakresu.
-Uczniowie z klas budowlanych – przygotowali pokazy programów AutoCad, makiety, miniaturki budowli, projekty pięknej przestrzeni.
- Uczennice z klas fryzjerskich czesały i obcinały włosy na modelach gimnazjalnych.
- Uczniowie z klas sprzedawców pokazywali działanie, sprzętu muzycznego, kas fiskalnych i plastyczne ozdoby, które można zaprojektować dla sklepów papierniczych.
-Uczniowie klas stolarskich, hydraulicznych, wykończeniowych, instalacyjnych demonstrowali swój zawód w praktyce na konkretnych przedmiotach i elementach wykorzystywanych w domach, firmach, zakładach pracy.
Cel targów w PCE, ZSP
Targi edukacyjne w PCE, ZSP to stały element promocyjny naszych działań. Placówka kształcąca młodzież w wielu zawodach oferuje bowiem szeroki zakres propozycji dla osób pragnących zostać mistrzami i specjalistami z określonych dziedzin wiedzy. Gwarancja praktyk w zakładach pracy dodatkowo podnosi poziom naszego nauczania, a egzaminy kwalifikacyjne nadają młodzieży wyjątkowej rangi w byciu dobrymi fachowcami na rynku pracy. Kadra PCE, ZSP składająca się ze specjalistów i pasjonatów swoich zawodów powoduje , że młodzi ludzie wybierają naszą szkołę jako kreatywnego lidera od kształcenia zawodowego. Wachlarz ofert edukacyjnych zaprezentowany podczas targów dodatkowo przyczynia się do konkretnego kroku gimnazjalistów, którzy decydują się przez formularz elektroniczny, na spędzenie kolejnych lat w murach naszej szkoły.
Promocje w mediach
W celach edukacyjnych - Dyrektor PCE, ZSP – Pan Artur Obolewski - udzielał wywiadów telewizyjnych, w których podkreślał rolę pokazowych targów w podejmowaniu przez gimnazjalistów zasadniczej decyzji dotyczącej wyboru nowej szkoły.
O mnie
Redaktor naczelny L-FM - Sylwia Skroś - rsskros@poczta.onet.pl
Adres redakcyjny: faktyleborskie@gmail.com
tel. 505 060 972
Biogram – Sylwii Skroś
Mała dziewczyna o imieniu Sylwia pięknego letniego dnia zapragnęła przeczytać stary inkunabuł. Na pierwszej stronie książki dowiedziała się , że główna bohaterka to w rzeczywistości marzycielka. Od tej pory jej życie upływało na nieustannym „dotykaniu” słowa, a także odczuwaniu promiennej radości z pisania tekstów. Pewnie, dlatego któregoś dnia popijając aromatyczną, gorącą, posypaną czekoladkami – kawę, wyszukała dla siebie studia z zakresu: Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej. Zafascynowana pracą w szkole postanowiła później udać się podyplomowo na kierunek: Pedagogiki socjalnej i opiekuńczo- wychowawczej. Jej marzenia zaczęły wówczas być , jak skrzydła , które unosiły jej wyjątkowe marzenia do niebieskiego Nieba. W związku z tym na jednym z nich zakodowany został – Festiwal Muzyki Chrześcijańskiej „Communio”, na drugim- konkurs plastyczny na Lęborską Maskę Jasełkową, na trzecim- Bookcrossing, na czwartym- Forum Młodych „Menadżerowie Pana”, na piątym – portal Fakty Młodych, na szóstym – blog modowy, na siódmym - Opowieść o Kreatorze czasu, na ósmym- wystawa w witrynach, na dziewiątym – blog nostalgiczność….na……………..Jednak zapach czekoladowej kawy natchnął naszą bohaterkę do wybrania się na studia podyplomowe: Copywriter – Content management- Storytelling, aby od tej pory szybować wysoko w kierunku żółtego Słońca i wygrzewać się w jego majestatycznych promieniach. Jak donoszą Kronikarze inkunabuł nie został jeszcze zamknięty na metalową klamrę, ale położono go na pięknym, rzeźbionym, średniowiecznym, regale, który jak wieść niesie znajduje się w pewnej tajemniczej bibliotece.
Serwisowanie L-FM- Agencja Reklamowa MiroArt - Mirosław Marmaj
Od kuchni
Lęborskie Fakty Młodych to serwis z tradycjami. Naszą markę budowaliśmy latami promując dla dzieci i młodzieży treści – pozytywne. To przesłanie krzewienia miłości do Internetu, a także zdobywanie edukacyjnych materiałów prasowych, zaowocowało w PCE, ZSP – otrzymaniem dziennikarskiego – Certyfikatu Junior Media.
Nasza współpraca
Jako redaktor naczelny LFM – staram się więc współpracować z młodymi ludźmi, ponieważ ich glos ma w tym mieście znaczenie. Wierzę , że cel jaki sobie wyznaczyłam wart jest – poświęcania czasu, wszelkich zabiegów w zdobywaniu materiałów, wydzwaniania do ludzi, komunikowania się internetowego w celu utrzymywania strony na obecnym poziomie.
Zmiana szaty graficznej
Zmiana szaty graficznej naszej WWW to dość istotny krok w całym sieciowym marketingu, który dzięki pracy Agencji Reklamowej – MiroART – może zadowolić od teraz każdego użytkownika.
Dziękuję wszystkim osobom, które wspomagają pracę - LFM.