Poznawali zakamarki artykułów modowych! Zobacz zdjęcia!
Poznawali zakamarki artykułów modowych! Zobacz zdjęcia!
W akcji!
Uczniowie z kółka „Narzędzia ICT w dziennikarstwie i informacji naukowej” przez kilka godzin poczuli się reporterami serwisu modowego. W ramach obowiązków „służbowych” przygotowali więc galerię zdjęć obrazujących najnowsze trendy młodzieżowe. Podczas podziału wszystkich czynności na ich uwagę zasłużyły:
- worki,
- plecaki,
- podarte spodnie,
- bluzy,
a także sposoby prezentacji określonej kreacji.
W rozmowach o modzie!
W trakcie pogadanki młodzi ludzie dowiedzieli się o zasadach publikacji specjalistycznych artykułów zarówno na blogach modowych, jak i w gazetach. Wszyscy, wspólnie z nauczycielem, podzielili się prywatnymi doświadczeniami dotyczącymi wypraw do sklepów odzieżowych oraz przeznaczania czasu wolnego na podstawowe zakupy.
Sposoby promocji treści!
W trakcie zajęć Uczniowie poznali podstawowe kanały rozpowszechniania treści, unikania hejtów, reklamowania własnych pomysłów na nietypową modę. Na konkretnych przykładach omówili także rolę:
- gazet, blogów i facebooków,
wykorzystywanych do publikacji zdjęć i artykułów.
Odwiedź blog:
http://narzedziowcy.blogspot.com
Sylwia Skroś
Projekt będzie realizowany w trakcie 2 lat szkolnych:
2016/2017 oraz 2017/2018 i zakończy się 31 października 2018 roku
Udział w projekcie „OTWARTE UMYSŁY” mogą wziąć uczniowie i nauczyciele lęborskich szkół/placówek systemu oświaty:
-Powiatowego Centrum Edukacyjnego–Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Eugeniusza Kwiatkowskiego
-Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Janusza Korczaka
-Zespołu Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu im. Gryfa Pomorskiego
-Zespołu Szkół Mechaniczno-Informatycznych im. Prof. Henryka Mierzejewskiego
-Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 im. Stefana Żeromskiego
-Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. Karola Wojtyły
Celem projektu jest podniesienie atrakcyjności i jakości oferty edukacyjnej oraz procesu kształcenia w zakresie edukacji ogólnej na rzecz podległych szkół / placówek oświatowych prowadzących kształcenie w oparciu o podstawę programową ogólną oraz uczniów/uczennic wszystkich szkół i placówek Powiatu Lęborskiego, poprzez ich kompleksowe wspomaganie.
Cele szczegółowe:
-Wzrost poziomu kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy u uczniów oraz kreatywności i innowacyjności
-Zwiększenie szans rozwojowych uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
-Wzrost wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie przygotowania do kształcenia kompetencji kluczowych
-Zwiększenie atrakcyjności oferty szkół i zajęć poprzez wprowadzenie nowoczesnych narzędzi i pomocy dydaktycznych
-Zwiększenie interakcji szkół z otoczeniem zewnętrznym, m.in. ze szkołami wyższymi, instytucjami kultury, instytucjami rynku pracy, instytucjami pomocy i integracji społecznej, przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi
W ramach projektu uczestnicy będą mogli skorzystać z bezpłatnej, kompleksowej pomocy:
a) formy wsparcia dla uczniów/uczennic:
- zajęcia dodatkowe - pozalekcyjne, pozaszkolne, kółka zainteresowań, warsztaty, laboratoria
-zajęcia specjalistyczne dla uczniów z niepełnosprawnościami
-doradztwo zawodowe: zajęcia indywidualne i grupowe
-wyjazdy edukacyjne dla uczniów biorących udział w zajęciach, np. do szkół wyższych (wykłady, laboratoria), pracodawców, innych podmiotów współpracujących
-warsztaty kreatywności społecznej - wsparcie psychologiczne
-nagrody dla najaktywniejszych uczniów, biorących udział w projekcie - warsztaty kreatywności
i innowacyjności (zajęcia wyjazdowe/interdyscyplinarne), w tym:
· dwudniowe warsztaty kreatywności i innowacyjności na Bałtyku (1 dzień teorii i 1 dzień praktyki na jachcie)
· pięciodniowe warsztaty kreatywności i innowacyjności na Zatoce - edukacyjny program wakacyjny, w formie tzw. „szkoły pod żaglami”
· jednodniowe warsztaty kreatywności i innowacyjności w Trójmieście i okolicy
· trzydniowe warsztaty kreatywności i innowacyjności w Warszawie i okolicy
b) formy wsparcia dla nauczycieli/nauczycielek:
-szkolenia doskonalące
-sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli
-spotkanie z ekspertami
c) wyposażenie/doposażenie bazy dydaktycznej szkół i placówek systemu oświaty, w powiązaniu z działaniami realizowanymi na rzecz uczniów-zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych i narzędzi TIK, wyposażenia pracowni szkolnych do nauczania przedmiotów przyrodniczych i niezbędny sprzęt specjalistyczny
W efekcie realizacji projektu co najmniej 90% uczniów nabędzie kompetencje kluczowe niezbędne na rynku pracy i 90 % nauczycieli nabędzie kompetencje.
Wartość projektu – 4.267.680,05 zł, w tym:
- Wnioskowane dofinansowanie – 4.054.296,05 zł (95%)
- Wkład własny niefinansowy – 213.384 zł (5%)