Zarządzenie Dyrektora na rok szkolny 2024/2025
Zarządzenie nr 26/2024
Dyrektora Powiatowego Centrum Edukacyjnego
im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Lęborku
z dnia 27 sierpnia 2024 r.
- Ustalam termin spotkania dyrektora szkoły oraz wychowawców z rodzicami uczniów klas I na dzień 12 września 2024 r. (czwartek). Spotkania z dyrekcją odbędą się w sali gimnastycznej o godz. 1600. W spotkaniu wezmą udział wychowawcy klas pierwszych, pedagog szkolny, psycholog, pedagog specjalny, doradca zawodowy, nauczyciele i opiekunowie klas z CKZ, kierownik CKZ. Po spotkaniu z dyrektorem szkoły odbędą się spotkania z wychowawcami klas, podczas których:
- rodzice zostaną zapoznani z PROCEDURAMI BEZPIECZEŃSTWA, STANDARDAMI OCHRONY MAŁOLETNICH w PCE oraz zasadami oceniania wewnątrzszkolnego zawartego w Statucie Szkoły,
- zostaną wybrane Klasowe Rady Rodziców klas pierwszych, wychowawcy dostarczą imienne listy składu klasowej Rady Rodziców do sekretariatu szkoły,
- wychowawcy klas I zobowiązani są dostarczyć w terminie do 13 września 2024 r. deklaracje wypełnione przez rodziców o ewentualnym uczestnictwie dziecka na zajęciach: etyki i wychowania do życia w rodzinie”,
- rodzice zostaną zapoznani z możliwościami uzyskania pomocy psychologiczno- pedagogicznej w szkole – odpowiedzialni wychowawcy, pedagog szkolny, psycholog i pedagog specjalny.
- przedstawione zostaną zasady korzystania z dziennika elektronicznego.
Spotkania z rodzicami uczniów klas II — V odbędą się 19.09.2024 r. (czwartek) o godz. 1530.
- Za prowadzenie dziennika elektronicznego klasy odpowiedzialny jest wychowawca.
- Przypominam wszystkim wychowawcom, że w dzienniku elektronicznym należy wprowadzić wszystkie dane uczniów. Jako miejsce zamieszkania ucznia należy wpisywać miejsce zameldowania jego rodziców (lub prawnego opiekuna). Dane ucznia (PESEL, imiona, miejsce urodzenia, adresy e-mailowe, kontakt telefoniczny) powinny być sprawdzone i zgodne z dokumentami ucznia.
- Zobowiązuję wszystkich nauczycieli do systematycznego prowadzenia dziennika elektronicznego.
- Informuję, że składka ubezpieczeniowa dla uczniów wynosi 40,00 zł (UNIQA).
Suma ubezpieczenia wynosi 20 000,-zł. Wszystkich wychowawców zobowiązuję do zebrania składek w terminie do 20 września 2024 r. (piątek). Ponadto informuję, że opłata na Radę Rodziców wynosi dwa razy po 25,-zł; koszt identyfikatorów dla uczniów klas pierwszych to 4,-zł. Proszę o sprawdzenie posiadania identyfikatorów przez uczniów klas II-V. - Przypominam, że 20 września 2024 r. upływa termin złożenia, do dyrektorów sprawujących nadzór pedagogiczny: planów pracy wychowawczej klasy, planów dydaktycznych i przedmiotowych systemów oceniania oraz załączenia w e-dzienniku planów dydaktycznych.
- Wycieczki i wyjścia z młodzieżą organizować zgodnie z obowiązującymi aktualnie przepisami.
- Zobowiązuję wszystkich nauczycieli dyżurujących do przestrzegania zasad pełnienia dyżuru (informacja w pokojach nauczycielskich).
- Przypominam, że ucznia z pojedynczych zajęć może zwolnić tylko dyrektor szkoły (wicedyrektor) na podstawie zaświadczenia lekarskiego lub zwolnienia od rodzica. Zobowiązuję wychowawców i nauczycieli wf do poinformowania uczniów o składaniu podań wraz z zaświadczeniem lekarskim o zwolnienie z ćwiczeń fizycznych na lekcjach wychowania fizycznego. Podania składane są w sekretariacie szkoły. Decyzję o zwolnieniu z ćwiczeń na lekcji wf wydaje dyrektor na początku każdego semestru, na podstawie złożonego podania z załączonym zaświadczeniem od lekarza.
- Uczeń nieuczęszczający w lekcji religii przebywa pod opieką nauczyciela-wychowawcy świetlicy lub nauczyciela – bibliotekarza, doradcy zawodowego. Decyzję potwierdzającą nieuczestniczenie w lekcji religii wydaje dyrektor na początku każdego semestru.
- Przypominam, że nauczyciele zbierający jakiekolwiek składki od uczniów (ubezpieczenie, na Radę Rodziców, składki klasowe) mają obowiązek prowadzić odpowiednią dokumentację w tym zakresie – listę wpłat z podpisem ucznia, rozliczenie wydatkowania składek.
- Proszę wszystkich opiekunów klasopracowni i gabinetów przedmiotowych o sprawdzenie zgodności zapisów w spisach inwentarzowych ze stanem faktycznym. Wszelkie uwagi w tym zakresie proszę zgłaszać w terminie do 27 września 2024 r. do kierownika gospodarczego.
- Wychowawców klas I zobowiązuję do założenia arkuszy ocen w terminie do 27 września 2024 r. Wychowawców klas II – V zobowiązuję do uzupełnienia arkuszy ocen do 20 września 2024 r.
- Proszę wszystkich wychowawców klas o dostarczenie przez uczniów lub jego rodziców orzeczeń o niepełnosprawności oraz opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej w terminie do 13 września 2024 r.
Ponadto Dyrektor zarządza, co następuje:
W roku szkolnym 2024/2025 obowiązują uczniów następujące ustalenia porządkowe i organizacyjne:
- Uczniów obowiązują procedury bezpieczeństwa w PCE.
- Uczniowie uczestniczą we wszystkich obowiązkowych zajęciach szkolnych.
- Do czasu zakończenia lekcji uczniowie nie powinni opuszczać terenu szkoły (za teren szkoły uważa się budynek i obręb ogrodzony).
- Uczniowie niećwiczący na lekcji wf przebywają z całą grupą pod opieką nauczyciela.
- Uczniowie nieuczęszczający na lekcje religii mają obowiązek przebywać w tym czasie w świetlicy szkolnej lub w czytelni.
- Przy wejściu do szkoły uczniowie zobowiązani są do okazywania identyfikatora i noszenia jego na ubraniu w widocznym miejscu przez cały czas pobytu ucznia w szkole.
- Uczniów obowiązuje pozostawienie okryć wierzchnich w szatni. Na terenie szkoły obowiązuje zakaz noszenia nakryć głowy.
- Na terenie szkoły obowiązuje uczniów bezwzględny zakaz palenia papierosów, picia alkoholu, zażywania oraz rozprowadzania środków odurzających.
- Uczniów PCE obowiązuje kulturalne zachowywanie się na terenie szkoły oraz w drodze do szkoły i ze szkoły do domu.
- Za zniszczenie i dewastację mienia szkolnego materialną odpowiedzialność ponoszą uczniowie, a za niepełnoletnich ich rodzice.
- Dyrekcja prosi o nieprzynoszenie do szkoły większych kwot pieniężnych, przedmiotów wartościowych, drogiej odzieży oraz pilnowanie swoich rzeczy osobistych. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności materialnej w czasie pobytu ucznia w szkole, za przedmioty osobiste, skradzione lub zagubione, np.: telefony komórkowe, biżuteria, portfele, dokumenty, gotówka.
- W przypadku nieobecności ucznia na zajęciach lekcyjnych rodzice lub opiekunowie mogą przekazać informację wychowawcy telefonicznie pod nr tel. 8621 667, lub drogą e-mailową.
- Uczniom nie wolno korzystać na lekcji z telefonów komórkowych w celach prywatnych.
- Uczniowie przyjeżdżający do szkoły własnymi samochodami, pozostawiają je na parkingach przed szkołą do zakończenia zajęć dydaktycznych. Zabrania się korzystania z samochodów w czasie przerw lekcyjnych.
Zebrania z rodzicami odbywają się wg ustalonego harmonogramu.
Dyrekcja szkoły, sekretariat, pedagog szkolny, psycholog, pedagog specjalny, doradca zawodowy przyjmują interesantów w godzinach urzędowania.
Artur Obolewski
Dyrektor PCE w Lęborku
Zapraszamy na nową stronę internetową PCE