Zarządzenie Dyrektora na rok szkolny 2025/2026

Zarządzenie nr 26/2025

Dyrektora Powiatowego Centrum Edukacyjnego im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Lęborku

z dnia 28 sierpnia 2025 r.

 

  1. Ustalam termin spotkania dyrektora szkoły oraz wychowawców z rodzicami uczniów klas I na dzień 11 września 2025 r. (czwartek). Spotkania z dyrekcją odbędą się w sali gimnastycznej o godz. 1600. W spotkaniu wezmą udział wychowawcy klas pierwszych, pedagog szkolny, psycholog, pedagog specjalny, doradca zawodowy, nauczyciele i opiekunowie klas z CKZ, kierownik CKZ. Po spotkaniu z dyrektorem szkoły odbędą się spotkania z wychowawcami klas, podczas których:
    • rodzice zostaną zapoznani z PROCEDURAMI BEZPIECZEŃSTWA, STANDARDAMI OCHRONY MAŁOLETNICH w PCE oraz ocenianiem wewnątrzszkolnym zawartym w Statutach Szkoły,
    • zostaną wybrane Klasowe Rady Rodziców klas pierwszych, wychowawcy dostarczą imienne listy składu klasowej Rady Rodziców do sekretariatu szkoły,
    • wychowawcy klas I zobowiązani są dostarczyć w terminie do 25 września 2025 r. deklaracje wypełnione przez rodziców o ewentualnym uczestnictwie dziecka na zajęciach: edukacji zdrowotnej i etyki,
    • rodzice zostaną zapoznani z możliwościami uzyskania pomocy psychologiczno- pedagogicznej w szkole – odpowiedzialni wychowawcy, pedagog szkolny, psycholog i pedagog specjalny.
    • przedstawione zostaną zasady korzystania z dziennika elektronicznego.

 

Spotkania z rodzicami uczniów klas II - V odbędą się 25.09.2025 r. (czwartek) o godz. 1530. Zebranie Klasowych Rad Rodziców z dyrekcją szkoły odbędzie się 25.09.2025 r. o godz. 1630.

  1. Za prowadzenie dziennika elektronicznego klasy odpowiedzialny jest wychowawca.
  2. Przypominam wszystkim wychowawcom, że w dzienniku elektronicznym należy wprowadzić wszystkie dane uczniów. Jako miejsce zamieszkania ucznia należy wpisywać miejsce zameldowania jego rodziców (lub prawnego opiekuna). Dane ucznia (PESEL, imiona, miejsce urodzenia, adresy e-mailowe, kontakt telefoniczny) powinny być sprawdzone i zgodne z dokumentami ucznia.
  3. Zobowiązuję wszystkich nauczycieli do systematycznego prowadzenia dziennika elektronicznego.
  4. Informuję, że składka ubezpieczeniowa dla uczniów wynosi 41 zł (UNIQA).

Suma ubezpieczenia wynosi 20 000,-zł. Wszystkich wychowawców zobowiązuję do zebrania składek w terminie do 19 września 2025 r. (piątek). Ponadto informuję, że opłata na Radę Rodziców wynosi dwa razy po 30 zł; koszt identyfikatorów dla uczniów klas pierwszych to 4 zł. Proszę o sprawdzenie posiadania identyfikatorów przez uczniów klas II-V.

  1. Przypominam, że 19 września 2025 r. upływa termin złożenia, do dyrektorów sprawujących nadzór  pedagogiczny:  planów  pracy  wychowawczej  klasy,  planów  dydaktycznych i przedmiotowych systemów oceniania oraz załączenia w e-dzienniku planów dydaktycznych.
  2. Wycieczki i wyjścia z młodzieżą organizować zgodnie z obowiązującymi aktualnie przepisami.
  3. Zobowiązuję wszystkich nauczycieli dyżurujących do przestrzegania zasad pełnienia dyżuru (informacja w pokojach nauczycielskich).
  4. Przypominam, że ucznia z pojedynczych zajęć może zwolnić tylko dyrektor szkoły (wicedyrektor) na podstawie zaświadczenia lekarskiego lub zwolnienia od rodzica. Zobowiązuję wychowawców i nauczycieli wf do poinformowania uczniów o składaniu podań wraz z zaświadczeniem lekarskim o zwolnienie z ćwiczeń fizycznych na lekcjach wychowania fizycznego. Podania składane są w sekretariacie szkoły. Decyzję o zwolnieniu z ćwiczeń na lekcji wf wydaje dyrektor na początku każdego semestru, na podstawie złożonego podania z załączonym zaświadczeniem od lekarza.
  5. Uczeń nieuczęszczający w lekcji religii przebywa pod opieką nauczyciela-wychowawcy świetlicy lub nauczyciela – bibliotekarza, doradcy zawodowego. Decyzję potwierdzającą nieuczestniczenie w lekcji religii wydaje dyrektor na początku każdego semestru.
  1. Przypominam, że nauczyciele zbierający jakiekolwiek składki od uczniów (ubezpieczenie, na Radę Rodziców, składki klasowe) mają obowiązek prowadzić odpowiednią dokumentację w tym zakresie – listę wpłat z podpisem ucznia, rozliczenie wydatkowania składek.
  2. Proszę wszystkich opiekunów klasopracowni i gabinetów przedmiotowych o sprawdzenie zgodności zapisów w spisach inwentarzowych ze stanem faktycznym. Wszelkie uwagi w tym zakresie proszę zgłaszać w terminie do 26 września 2025 r. do kierownika gospodarczego.
  3. Wychowawców klas I zobowiązuję do założenia arkuszy ocen w terminie do 26 września 2025 r. Wychowawców klas II – V zobowiązuję do uzupełnienia arkuszy ocen do 19 września 2025 r.
  4. Proszę wszystkich wychowawców klas o dostarczenie przez uczniów lub jego rodziców orzeczeń o niepełnosprawności oraz opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej w terminie do 12 września 2025 r.

 

Ponadto Dyrektor zarządza, co następuje:

W roku szkolnym 2025/2026 obowiązują uczniów następujące ustalenia porządkowe i organizacyjne:

  1. Uczniów obowiązują procedury bezpieczeństwa w PCE.
  2. Uczniowie uczestniczą we wszystkich obowiązkowych zajęciach szkolnych.
  3. Do czasu zakończenia lekcji uczniowie nie powinni opuszczać terenu szkoły (za teren szkoły uważa się budynek i obręb ogrodzony).
  4. Uczniowie niećwiczący na lekcji wf przebywają z całą grupą pod opieką nauczyciela.
  5. Uczniowie nieuczęszczający na lekcje religii mają obowiązek przebywać w tym czasie w świetlicy szkolnej lub w czytelni.
  6. Przy wejściu do szkoły uczniowie zobowiązani są do okazywania identyfikatora i noszenia jego na ubraniu w widocznym miejscu przez cały czas pobytu ucznia w szkole.
  7. Uczniów obowiązuje pozostawienie okryć wierzchnich w szatni. Na terenie szkoły obowiązuje zakaz noszenia nakryć głowy.
  8. Na terenie szkoły obowiązuje uczniów bezwzględny zakaz palenia papierosów, picia alkoholu, zażywania oraz rozprowadzania środków odurzających.
  9. Uczniów PCE obowiązuje kulturalne zachowywanie się na terenie szkoły oraz w drodze do szkoły i ze szkoły do domu.
  10. Za zniszczenie i dewastację mienia szkolnego materialną odpowiedzialność ponoszą uczniowie, a za niepełnoletnich ich rodzice.
  11. Dyrekcja prosi o nieprzynoszenie do szkoły większych kwot pieniężnych, przedmiotów wartościowych, drogiej odzieży oraz pilnowanie swoich rzeczy osobistych. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności materialnej w czasie pobytu ucznia w szkole, za przedmioty osobiste, skradzione lub zagubione, np.: telefony komórkowe, biżuteria, portfele, dokumenty, gotówka.
  12. W przypadku nieobecności ucznia na zajęciach lekcyjnych rodzice lub opiekunowie mogą przekazać informację wychowawcy telefonicznie pod nr tel. 8621 667 lub drogą e-mailową.
  13. Uczniom nie wolno korzystać na lekcji z telefonów komórkowych w celach prywatnych.
  14. Uczniowie przyjeżdżający do szkoły własnymi samochodami, pozostawiają je na parkingach przed szkołą do zakończenia zajęć dydaktycznych. Zabrania się korzystania z samochodów w czasie przerw lekcyjnych.

 

Zebrania z rodzicami odbywają się wg ustalonego harmonogramu.

Dyrekcja szkoły, sekretariat,    pedagog szkolny, psycholog, pedagog specjalny, doradca zawodowy przyjmują interesantów w godzinach urzędowania.

 

Artur Obolewski Dyrektor PCE w Lęborku