Jak „Sztuczna inteligencja” zmienia wartość nauki?

Utworzono: 31-05-2025

W dniu 30 maja 2025 roku odbyła się 40 – ta edycja Lęborskich Dni Techniki, gdzie tematem dominującym okazała się „Sztuczna inteligencja”. Uczniowie z klasy 2 TLB, pod opieką p. Sylwii Skroś – wysłuchali, więc wykładu dr inż. Tomasza Kocejko z Wydziału Elektroniki,  Inżynierii Telekomunikacji i Informatyki Katedry Biomedycznej Politechniki Gdańskiej pt. „Sztuczna inteligencja wczoraj dziś jutro. O wyzwaniach związanych z AI oczami inżyniera”.

W ramach seminarium wyświetlono obrazowe slajdy, omówiono:

-  zasady działania ChatuGPT, zawiłe ścieżki informatyczne prowadzące do logicznego programowania, powiązania pracy mózgu z budową szkieletu dla bazy informacji tworzącej sztuczną inteligencję, podkreślano wyjątkową rolę bibliotek z zasobami unikalnej i wielodziedzinowej wiedzy oraz zajęto się publikacjami przeskanowanymi w obszernej sieci. Jak podkreślał wykładowca – spora ilość słów, poukładanych w zdania, a następnie w posty i artykuły – to zagadnienia ogólne, natomiast publikacje naukowe stanowią w tym wykresie najmniejszą ilość danych.

Sztuczna inteligencja – posiada zapisaną wiedzę, zbiór informacji, przykłady odpowiedzi, ale nie myśli w ten sposób, co człowiek. Dlatego przy pobieraniu treści warto zadbać o korektę i sprawdzić prawdziwość opisywanych zagadnień.

Uczniowie z klasy 2 TLB – dowiedzieli się, dlaczego tak szybko i technologicznie zmienia się współczesna nauka, technika i nasza jakość codziennego życia.

Głównym organizatorem tego wydarzenia był: Komitet Terenowy Naczelnej Organizacji Technicznej w Lęborku.

Sylwia Skroś

 

 

 

Jak „Sztuczna inteligencja” zmienia wartość nauki?
Jak „Sztuczna inteligencja” zmienia wartość nauki?
Jak „Sztuczna inteligencja” zmienia wartość nauki?
Jak „Sztuczna inteligencja” zmienia wartość nauki?
Jak „Sztuczna inteligencja” zmienia wartość nauki?
Jak „Sztuczna inteligencja” zmienia wartość nauki?
Jak „Sztuczna inteligencja” zmienia wartość nauki?
Jak „Sztuczna inteligencja” zmienia wartość nauki?
Jak „Sztuczna inteligencja” zmienia wartość nauki?
Jak „Sztuczna inteligencja” zmienia wartość nauki?
Jak „Sztuczna inteligencja” zmienia wartość nauki?