Powiatowe Centrum Edukacyjne

im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Lęborku

Godło Polski

Projekt unijny "Otwarte umysły" to nie tylko zajęcia dodatkowe prowadzone w murach szkolnych, ale także wiele wyjazdów edukacyjnych. Jednym z nich była wycieczka do Warszawy trwająca trzy dni.

A wszystko rozpoczęło się 20 marca wczesnym rankiem. O godzinie 7:30 wyjechaliśmy z Lęborka, by dotrzeć do stolicy około godziny 15:00.

Pierwszego dnia naszego pobytu mogliśmy zapoznać się z historycznym centrum miasta. Centrum to w czasie II wojny światowej zostało zniszczone w 90%. Dzięki jego odbudowie mogliśmy podziwiać Zamek Królewski ze słynną kolumną Zygmunta. Kolumna to najwyższy świecki pomnik Warszawy.

Kolejną atrakcją była bazylika p.w. Męczeństwa św. Jana Chrzciciela. W bazylice od dawien dawna odbywały się najważniejsze uroczystości: śluby królewskie, koronacje i pogrzeby. Tu spoczywa m.in. Henryk Sienkiewicz, prymas Stefan Wyszyński, czy też ostatni król Polski Stanisław August Poniatowski.

Spacerując po ulicach Warszawy dotarliśmy na rynek Starego Miasta, gdzie uwagę naszą przykuły piękne kamienice oraz pomnik warszawskiej syrenki. Następnie oczom naszym ukazał się Barbakan i mury obronne.

Zwiedzanie historycznego centrum Warszawy zakończyliśmy przy pomniku Małego Powstańca. Był to najbardziej wymowny i wzruszający punkt pierwszego dnia naszego pobytu. Wszyscy poddaliśmy się refleksji, w jaką wprowadziła nas Pani przewodnik.

Kolejnym etapem dnia była wizyta w firmie kreatywnej A+D Retail Store Design. W siedzibie firmy przywitał nas jej właściciel, który opowiedział o swojej pasji, wykształceniu, historii firmy i obecnej jej działalności. Zrobił na nas wszystkich ogromne wrażenie. Jego sukces zawodowy to praca dla światowych marek.