Sprawdź , jak badaliśmy komunikację w terenie i w Eurofoto! - Program Autorski!
Sprawdź , jak badaliśmy komunikację w terenie i w Eurofoto!
Liczy się stały kontakt!
Uczniowie z kółka „Narzędzia ICT w dziennikarstwie i Informacji Naukowej”, 6.02.2017, roku wybrali się w teren, aby sprawdzić zasięg telefonów komórkowych, zadzwonić do znajomych, wysłać sms-y. Wszystko to przygotowali oficjalnie w ramach zajęć, których celem stało się opisanie zasad komunikacji słownej i elektronicznej. Ustawiając się w bramce piłkarskiej odegrali w grupach znaczenia słów, które usłyszeli od nauczycielki. W trakcie zabawy okazało się jednak, że wcale nie jest tak prosto udawać ani aktora, ani widza, który po ruchach ciała określał: baletnicę czy samochód. Zasięg Internetu na ulicy Czołgistów okazał się więc zbawienny, a małe przenośne urządzenia doskonałymi łącznikami wypowiadanych zdań.
Z miłości do FOTO!
Komunikacja obrazkowa, jaskiniowa i elektroniczna - to podstawa działań w kółku dziennikarskim - „Narzędzia ICT w dziennikarstwie i Informacji Naukowej”. Jednak w XXI wieku spore znaczenie posiada fotografia. Trudno jest więc poznać jej tajniki bez wizyty o profesjonalisty, za którego uważamy właściciela Zakładu Eurofoto. Miłą obsługę i przyjazną atmosferę przenieśliśmy do pomieszczenia służącego za pokój do ustawiania modeli. Z tym, że tym razem Modelkami stały się Uczennice z klasy I TLC, którym fotograf zademonstrował:
- przepiękne tła, lampy, sprzęt fotograficzny, dodatki do upiększania przestrzeni i elementy zdobnicze. Kilka zdjęć z zajęć pokazowych wpłynęło na podkreślenie znaczenia cyfrowych zapisów naszej rzeczywistości, a także na odpowiednie ustawianie lamp do uzyskania przeróżnych efektów.
Przypominamy:
Zakres zajęć Kółka obejmuje:
- poznawanie zagadnień z zakresu Informacji Naukowej, tworzenie bloga, poznawanie dziennikarstwa z technologiami komputerowymi.
- poznanie TIK, posługiwanie się Internetem, budowę bloga, zarządzenie treścią na www, mowę ciała, komunikację werbalną i niewerbalną.
- pozwanie tajników TIK, pracę metodą projektów.
PCE-ZSP
Odwiedź nasz blog:
http://narzedziowcy.blogspot.com
Zajęcia poprowadziła - Sylwia Skroś
Projekt będzie realizowany w trakcie 2 lat szkolnych:
2016/2017 oraz 2017/2018 i zakończy się 31 października 2018 roku
Udział w projekcie „OTWARTE UMYSŁY” mogą wziąć uczniowie i nauczyciele lęborskich szkół/placówek systemu oświaty:
-Powiatowego Centrum Edukacyjnego–Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Eugeniusza Kwiatkowskiego
-Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Janusza Korczaka
-Zespołu Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu im. Gryfa Pomorskiego
-Zespołu Szkół Mechaniczno-Informatycznych im. Prof. Henryka Mierzejewskiego
-Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 im. Stefana Żeromskiego
-Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. Karola Wojtyły
Celem projektu jest podniesienie atrakcyjności i jakości oferty edukacyjnej oraz procesu kształcenia w zakresie edukacji ogólnej na rzecz podległych szkół / placówek oświatowych prowadzących kształcenie w oparciu o podstawę programową ogólną oraz uczniów/uczennic wszystkich szkół i placówek Powiatu Lęborskiego, poprzez ich kompleksowe wspomaganie.
Cele szczegółowe:
-Wzrost poziomu kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy u uczniów oraz kreatywności i innowacyjności
-Zwiększenie szans rozwojowych uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
-Wzrost wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie przygotowania do kształcenia kompetencji kluczowych
-Zwiększenie atrakcyjności oferty szkół i zajęć poprzez wprowadzenie nowoczesnych narzędzi i pomocy dydaktycznych
-Zwiększenie interakcji szkół z otoczeniem zewnętrznym, m.in. ze szkołami wyższymi, instytucjami kultury, instytucjami rynku pracy, instytucjami pomocy i integracji społecznej, przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi
W ramach projektu uczestnicy będą mogli skorzystać z bezpłatnej, kompleksowej pomocy:
a) formy wsparcia dla uczniów/uczennic:
- zajęcia dodatkowe - pozalekcyjne, pozaszkolne, kółka zainteresowań, warsztaty, laboratoria
-zajęcia specjalistyczne dla uczniów z niepełnosprawnościami
-doradztwo zawodowe: zajęcia indywidualne i grupowe
-wyjazdy edukacyjne dla uczniów biorących udział w zajęciach, np. do szkół wyższych (wykłady, laboratoria), pracodawców, innych podmiotów współpracujących
-warsztaty kreatywności społecznej - wsparcie psychologiczne
-nagrody dla najaktywniejszych uczniów, biorących udział w projekcie - warsztaty kreatywności
i innowacyjności (zajęcia wyjazdowe/interdyscyplinarne), w tym:
· dwudniowe warsztaty kreatywności i innowacyjności na Bałtyku (1 dzień teorii i 1 dzień praktyki na jachcie)
· pięciodniowe warsztaty kreatywności i innowacyjności na Zatoce - edukacyjny program wakacyjny, w formie tzw. „szkoły pod żaglami”
· jednodniowe warsztaty kreatywności i innowacyjności w Trójmieście i okolicy
· trzydniowe warsztaty kreatywności i innowacyjności w Warszawie i okolicy
b) formy wsparcia dla nauczycieli/nauczycielek:
-szkolenia doskonalące
-sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli
-spotkanie z ekspertami
c) wyposażenie/doposażenie bazy dydaktycznej szkół i placówek systemu oświaty, w powiązaniu z działaniami realizowanymi na rzecz uczniów-zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych i narzędzi TIK, wyposażenia pracowni szkolnych do nauczania przedmiotów przyrodniczych i niezbędny sprzęt specjalistyczny
W efekcie realizacji projektu co najmniej 90% uczniów nabędzie kompetencje kluczowe niezbędne na rynku pracy i 90 % nauczycieli nabędzie kompetencje.
Wartość projektu – 4.267.680,05 zł, w tym:
- Wnioskowane dofinansowanie – 4.054.296,05 zł (95%)
- Wkład własny niefinansowy – 213.384 zł (5%)