Powiatowe Centrum Edukacyjne

im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Lęborku


Godło Polski

Powiatowe Centrum Edukacyjne

Powiatowe Centrum Edukacyjne

Jak zostać specjalistą od wirtualności? W tłumie przyjaciół!

 

W sieci!

W bibliotece szkolnej PCE odbywa się cykl zajęć lekcyjnych, w których przy pomocy doboru specjalistycznej literatury młodzi ludzi podróżują po zagadnieniach sieciowych. Budowanie marki rozpoczyna się więc od książek dla fachowców:

- na stanie:

- „Jesteś marką”, „Autentyczność przyciąga”, Inbound marketing”, „Growth Hacker marketing”, „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”, „Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej”, „Odnieść sukces w sieci”, „Komunikacja wizerunkowa”, „E- biznes”, „E- marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw”, „Ciemne typki”, „Narzędzia Google dla e-commerce”, „Sztuka prezentacji”.  

Co czego służy wirtualność?

My w sieci – słów, zdjęć, reklam i przekazów wizualnych. W XXI wieku każda firma dba o jakość specjalistycznych treści na różnych kanałach społecznościowych, podpieranych stroną WWW. Poszczególne branże poszukują więc specjalistów z tej dziedziny wiedzy, aby przy pomocy wirtualnych narzędzi napędzać oglądalność, promować się za darmo w miejscach, gdzie działa grupa docelowa. Wykładowcy uczelni wyższych ćwiczą zatem  poszczególne zadania, z wybranymi  jednostkami, w  celu umiejętnego wykorzystania potencjału pracowniczego na rzecz szybkiej reklamy.

Po co jest wirtualność!

Uczniowie uczą się, że za światem wirtualnym ukrywa się zrzesza przyjaciół i znajomych, którzy dają – LIKE. Podłączają się do kont osobistych, dopisują komentarze, a także omawiają przy kawie zasady marketingu. Sama sieć – to tylko platforma przekazu, ten inny świat toczy się  w realnych relacjach z przyjaciółmi w miejscach publicznych, placówkach oświatowych, zakładach pracy, szkołach, przedszkolach, Ratuszu , Starostwie i lokalach gastronomicznych. Podczas spotkań w Realu dochodzi do rozmów, w których uzgadniane są przekazy materiałów prasowych ( w naszych przypadku ze Starostwa Powiatowego w Lęborku), a także z profesjonalnymi fotografami – zasady otrzymania wysokiej jakości zdjęć. Do plusów szerokiej współpracy należy zatem udostępnianie fotek dla jednostek medialnych, wyłapywania ich w tłumie osób podczas imprez masowych, a także dyskutowanie o sprzęcie i zasadach ich obrabiania w określonych programach.

Wirtualność – to co widać.

Real – to co spotyka Cię w świecie rzeczywistym.

W wirtualności – wszyscy specjaliści od social mediów doskonale się  znają, a prywatnie  spotykają i  bardzo szybko kontaktują ze sobą w celu omawiania konkretnych zagadnień. Wąska grupa fachowców, pasjonatów, w tym także społeczników – to grono, które zajmuje wszędzie pierwsze miejsca w ławkach.

Uczniowie badają więc marketing wirtualny, ale także książkowy.

Poznają słowa kluczowe, strony główne, sklepy, opisy produktów, fora, fb, Insta,  Artykuły, posty, kontakty, newslettery, wyszukiwarki, strony mobilne, strony responsywne, Agencje Reklamy, wirtualne księgarnie, PageRank, tytuł strony, zajawki, dobór słów i ich rolę w procesie wyszukiwania, specjalistyczne podtytuły, serwisy informacyjne, gazety, blogi, fantpage.

Jak odróżniać wirtualność od rzeczywistych pasji?

Tworząc treści sieciowe każdy ze specjalistów:

-  posiada prywatne pasje ( ale również osobistą stronę lub blog) zgodnie z negacjami i  zasadami, że szewc…..

- grono przyjaciół i znajomych, z którymi bardzo szybko się kontaktuje oraz spotyka w miejscach publicznych,

- grono urzędników, z którym dochodzi do wymiany zdań,

- osobiste zainteresowania ( podróże, ogrodnictwo, zwierzęta, itd.).

Cykl lekcji.

Sylwia Skroś

 

Zobacz nasze